Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Impulsy Kolei Mazowieckich do naprawy rewizyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Impulsy Kolei Mazowieckich do naprawy rewizyjnej
fot. Koleje Mazowieckie
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na poziomie P4 wszystkich 12 pięcioczłonowych Impulsów produkcji Newagu. Obecnie można je spotkać na linii R7 z Warszawy do Dęblina, natomiast po dostawie w 2015 roku obsługiwały linię skierniewicką.

W roku 2015 do parku taborowego Kolei Mazowieckich dołączyło wszystkich 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls (typ 45WE) produkcji Newagu, które zostały zamówione zaledwie rok wcześniej. Warto w kontekście tego kontraktu przywołać dwa fakty. Po pierwsze, został on zrealizowany w trakcie wojny cenowej pomiędzy producentem z Nowego Sącza a Pesą Bydgoszcz, co wyjaśnia wyjątkowo krótki termin realizacji dostawy, wówczas będący na polskim rynku taborowym niemalże standardem, a w dzisiejszych realiach trudny do wyobrażenia. Po drugie, jeden z pojazdów wyprodukowanych dla KM, a dokładnie 45WE-010, podczas jazd testowych osiągnął na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 226 km/h. Jest to do dziś niepobity rekord prędkości zespołu trakcyjnego polskiej produkcji.

Pięcioczłonowe Impulsy, będące do dziś jedynymi jednostkami elektrycznymi produkcji Newagu w parku taborowym KM, obsługiwały początkowo pociągi na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki – Skierniewice. Obecnie można spotkać je na linii R7, łączącej stolicę z Dęblinem. Samorządowy przewoźnik wiele razy zachwalał ich wysoką niezawodność oraz dużą łatwość w prowadzeniu przez maszynistów. Były to także pierwsze pięcioczłonowe zespoły trakcyjne KM. Po kilku latach od ostatniej naprawy okresowej P4 przyszedł czas na kolejną, dlatego w najbliższym czasie możemy spodziewać się ich czasowego wyłączenia z eksploatacji części pojazdów na czas realizacji zadania, który będzie dość długi.

Ogłoszenie o zamówieniu pojawiło się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 3 grudnia. Jak czytamy w opisie zamówienia, jego przedmiotem – oprócz wykonania zadań typowych dla naprawy rewizyjnej – będzie również wykonanie prac dodatkowych (wymiana modułów łączności z 3G na 5G oraz nowe poduszki pneumatyczne) i “uzupełnienie braków”, przy czym w dokumentacji przetargowej możemy przeczytać, że mogą one dotyczyć zespołów, podzespołów i części, których brak zostałby wykazany w protokole zdawczo-odbiorczym. Szacowany okres obowiązywania zamówienia określono na 33 miesiące (lata 2026-2028), przy czym każdy pojazd będzie musiał zostać przekazany zamawiającemu z powrotem w ciągu 66 dni kalendarzowych od dnia oddania wykonawcy.

Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu możliwe będzie uzyskanie do 80% punktów. Zamawiający przewidział ponadto dwa kryteria pozacenowe (każde o 10-procentowej wadze) w postaci okresu udzielonej gwarancji oraz terminu wykonania zadania. Maksymalną punktację w zakresie kryteriów pozacenowych będzie można uzyskać w przypadku zaoferowania co najmniej 25-miesięcznego okresu gwarancji (minimalny okres wynosi 18 miesięcy) i zadeklarowania zakończenia naprawy rewizyjnej w ciągu 55 dni (lub mniej) od jego przekazania przez zamawiającego. Oferty będzie można składać do dnia 12 stycznia 2026 roku do godziny 11:30. Ich otwarcie nastąpi dwa kwadranse później.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie szukają wykonawcy naprawy głównej Acatusów II

Tabor i technika

Koleje Małopolskie szukają wykonawcy naprawy głównej Acatusów II

Mikołaj Kobryński 05 grudnia 2025

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Tabor i technika

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Mikołaj Kobryński 02 grudnia 2025

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 30 października 2025

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Województwo lubuskie przejmie zaplecze taborowe w Czerwieńsku?

Biznes

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 29 maja 2025

Zobacz również:

Koleje Małopolskie szukają wykonawcy naprawy głównej Acatusów II

Tabor i technika

Koleje Małopolskie szukają wykonawcy naprawy głównej Acatusów II

Mikołaj Kobryński 05 grudnia 2025

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Tabor i technika

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Mikołaj Kobryński 02 grudnia 2025

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 30 października 2025

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Województwo lubuskie przejmie zaplecze taborowe w Czerwieńsku?

Biznes

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 29 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij